Rozhovor s Janou Bernartovou, vznikl u příležitosti festivalu digitální a kreativní kultury SIGNAL, jehož je letos součástí. Odhalila nám, jak bude vypadat její instalace Vidím všude tekuté krystaly, zaměřená na zkoumání digitálních barev. Prozradila, jak probíhají produkční přípravy uměleckých instalací pražského festivalu světla, i to, proč je kurátor Signalu Pavel Mrkus její hrdina. Sama již od roku 2016 kurátoruje festival Art Week Liberec, který propojuje současné umění s významnými historickými památkami ve městě Liberec.
„Je tady velká ochota vystavovat digitální i multimediální projekty, na druhou stranu se instituce nenaučily digitální díla kupovat, i přesto, že jsou jsou součástí kultury i běžného života. Takže sbírkotvorný segnet státních institucí tento výsek nezabírá, což ztrácí pravdivost v tom co budou sbírky obsahovat. A není to jen otázka současnosti, ale i nástup digitálních a nových médií z velké míry v českých sbírkách absentuje,“ odpovídá Jana Bernartová na otázku, toho jak si stojí digitální média oproti klasickým v naší současnosti. Další odpovědi týkající se zapojení technologií do kreativních a uměleckých procesů najdete na konferenci Signal Forum od 11. – 12. 10.
Jana Bernartová je umělkyně, kurátorka a hlavní organizátorka festivalu Art Week Liberec a také prorektora pro studijní záležitosti na Akademii výtvarných umění.
Festival digitální a kreativní kultury SIGNAL se koná 10-13. 10. v Praze. Digitální instalaci Jany Bernartové najdete v Parku Národního probuzení pod číslem 11 na trase Centrum.
K odběru podcastu se můžete přihlásit na Spotify a Apple podcasts.
Podcast byl realizovaná za podpory Státního fondu kultury.